Fremme i Horta på Azorene

I går morges, fredag 8. mai klokken 0700 lokal tid seilte vi inn i havnen i Horta på øya Faial, Azorene. Det var som alltid en helt ubeskrivelig følelse å komme frem etter så mange uker på havet!

I motsetning til en som lenge har påstått dette, kan vi stå inne for vår versjon 🙂

Her på Azorene de fortsatt ikke lettet noe på restriksjonene, men vi får lov til å ligge på anker inne i havnen. Vi har blitt tatt godt vare på av marina personell på radioen, det lokale politiet som har vært innom og informert om at vi må holde oss i båten, og sist men ikke minst de utrolige hjelpsomme gutta fra Peter Cafe sport. De har tatt med søppelet vårt, leverte take away hamburgere i går kveld og har fått en lang handleliste av oss i dag!

Hamburger fra Peter Cafe Sport i går var «den beste vi noen gang har spist!»

Vi har noen små ting vi skal fikse på riggen og venter på deler til wateramker som vi håper ankommer tidlig neste uke. For å lette på reparasjonene har vi nå søkt om å få bryggeplass noen dager hos det lokale politiet. Vi regner med at vi får det i morgen og kan få noen dager på brygga før vi skal ut igjen.

Det er litt trist å sitte i båten å se inn på de frodige åssidene med små hvite hus og de høye vulkantoppene rundt oss som er innhyllet i skyer. Vi skulle så veldig gjerne ha gått i land og fått opplevd disse øyene. Den lokale politimannen beklaget veldig og håpet vi kom tilbake neste år når ting har bedret seg 🙂

Våre venner på Rastløs ankom akkurat havnen

Under har vi samlet noen bilder fra turen over havet 🙂

3 kommentarer om “Fremme i Horta på Azorene

1. Magne Rustand

Mange fine bilder som forteller hvordan livet på havet er , artig for oss landkrabber og se hvor bra dere takler dette over 3 uker. Håper det går bra med reparasjoner og forberedelser til turen mot England, blir spennende og følge dere videre! Hilsen Farfar og Kirsten👍